Zoom FAQ
Dansk IT bruger Zoom som platform til langt de fleste af vores online aktiviteter, herunder webinarer, online kurser og virtuelle konferencer. På siden her kan du få svar på de oftest stillede spørgsmål om bl.a. Zoom.
Dansk IT bruger Zoom som platform til langt de fleste af vores online aktiviteter, herunder webinarer, online kurser og virtuelle konferencer. På siden her kan du få svar på de oftest stillede spørgsmål om bl.a. Zoom.
I øjeblikket afvikles mange af Dansk IT’s arrangementer virtuelt, dvs. via en af de online-mødeplatforme, som Dansk IT har adgang til. Zoom er én af dem, og vi følger nøje og løbende med i den kritik af platformens sikkerhedsniveau, som finder sted for tiden.
Den eksplosive popularitet, som Zoom har oplevet i de første uger af COVID-19-krisen, førte til en række forhold, som ledelsen var for længe om at reagere på. Det er sket siden, og Zoom har de seneste dage rettet op på væsentlige forhold angående deltageres sikkerhed, ikke mindst via fildeling og optagelser, men også i forhold til bedre kontrol af, hvem der deltager på mødet.
Hos Dansk IT bruger vi Zoom til at bringe deltagere sammen omkring et fagligt emne, diskutere og dele viden og erfaringer, men ikke fortroligt eller forretningskritisk indhold. Vi kræver login til alle vores møder i Zoom, og vi sikrer via et venterum, at kun de rigtige deltagere lukkes ind. Vi kontrollerer skærmdeling og faciliterer som altid dialog og mødet i sig selv, som hvis vi havde siddet sammen i et fysisk lokale.
Derudover anser vi vores møder i Zoom på samme måde som vores fysiske: Del ikke ting med andre i mødet, som ikke bør deles. Vær opmærksom på at opdatere Zoom-klienten såvel som sikkerhedssoftware i øvrigt. Sig til hvis noget forekommer at være forkert.
Dansk IT bruger også andre platforme såsom Microsoft Teams – valget afhænger af de konkrete behov ved det givne arrangement eller møde.
Læs mere:
Et webinar er et online seminar. Det betyder at du kan være med via pc, tablet eller telefon via en internetforbindelse.
Et webinar er desuden:
Du kan starte med at gøre følgende:
Hvis intet af ovenstående virker, bedes du kontakte Dansk IT. Skriver du mens et webinar eller kursus er i gang, kan vi muligvis først vende tilbage efter afholdelse.
Har du problemer med at tilgå et webinar, kontakt følgende:
Eventudvikler
Signe Sofie Dyrby
3317 9772 |ssd@dit.dk
Har du problemer med at tilgå et Login & Learn eller et online kursus, kontakt følgende:
Projektleder
Irmelin Aasberg Karlsen
3317 9776|ika@dit.dk
Har du problemer med at tilgå en virtuel konference, kontakt følgende:
Projektkoordinator
Carol Azubal Mikkelsen
3317 9779 |ca@dit.dk
Du kan bruge følgende browsere og versioner:
Zoom virker bedst med Chrome
Umiddelbart har man alle funktionaliteter tilgængelig i desktop versionen, mens der er nogle funktioner, som varierer fra de forskellige browsere.
Se tabellen herunder:
Chrome | Firefox | Safari | Edge | Internet Explorer | |
Join Computer Audio | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |
Join Audio by Phone | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
View Shared Video | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |
View Shared Screen | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
In-meeting Chat | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Closed Captioning | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Webinar Q&A | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Nej, Dansk IT sender ikke optagelser af tidligere afholdte webinarer.