Deltagerne i spillet får til opgave at planlægge og gennemføre byggeriet af den storslåede Keops-pyramide. Hvad gør I, når Nilen går over sine bredder, græshoppesværme invaderer markerne, og Faraoen konstant ændrer på sine krav til byggeriet? I lærer at jonglere med alle væsentlige aspekter af projektstyring, når I skal sikre, at pyramiden bliver bygget efter planen og overholder budgettet.
Formål
The Challenge of Egypt er et interaktiv projektstyringssimulationsspil. Spillet er særdeles nyttigt i forbindelse med udvikling og forbedring af en eksisterende projektstyringsorganisation og projekt performance. I løbet af spillet vil deltagerne simulere bygningen af Keops pyramiden. De vil blive konfronteret med alle væsentlige aspekter af projektstyring. Simulationsspillet kan bruges som supplement til almindelige PRINCE2® kurser. Det kan bruges til at understøtte projektstyringteams i udviklingen af de bløde kompetencer indenfor projektet. Derudover kan det bruges til at vurdere og forbedre eksisterende projektstyringspraksis og -performance.
Historien
Scenariet udspilles i det fjerde dynasti i oldtidens Ægypten for ca. fire tusind år siden. Zoses pyramide er netop blevet færdiggjort og arbejdet på Keops pyramide er endnu ikke startet. Faraoen har givet sin visir Hainunu besked om at bygge en pyramide, så han kan foretage rejsen til evigheden. Hainunu forbereder lokationer og infrastruktur. Det bliver din opgave at udføre arbejdet, lave en projektorganisation, analysere risici og lave en plan.
Projektstyring og Ægypten?
Oldtidens ægyptere skabte enorme bygningsværker på forbavsende kort tid. Det kan ikke gøres uden projektstyring.
I løbet af denne interaktive workshops fire runder vil man møde og opleve de vigtigste aspekter af projektstyringens best practices. I løbet af byggeprocessen har alle deltagerne en rolle i projektstyringsmiljøet. Processen bliver påvirket af virkelige hændelser, som faktisk skete i den tidsperiode.