Kurset er for dig, der interagerer med forretningen i det daglige, og som gerne vil have redskaber til at sikre, at dialogen og relationerne bliver løftet til det rette strategiske niveau – og at begge dele er baseret på gensidig professionel tillid og respekt. Resultatet er en forbedret tone og færre konflikter i krydsfeltet mellem it og forretningen.
It og digitalisering er strategiske fokusområder for stort set alle virksomheder i dag. Forudsætningen for succes inden for disse områder er, at relationen mellem it og forretning kontinuerligt bliver styrket gennem dialog.
Hvis it-organisationer skal lykkes med denne dagsorden, forudsætter det, at de it-ledere og -medarbejdere, der i det daglige har kontakten med forretningsområder, kan løfte relationen til det rette strategiske niveau – på en måde, der er præget af gensidig professionel tillid og respekt.
Kurset er tilrettelagt med henblik på mest mulig læring. Der vil være inspirationsindlæg, deltagernes egne refleksioner og praktiske øvelser.
Program/kursusindhold
På kurset vil du lære om:
Dag 1
Dag 2
Kurset Business Relationship Management (BRM) giver dig en række konkrete hjælpemidler til at agere i virksomheden, så dialogen mellem it og forretning bliver forbedret – med færre konflikter, højere produktivitet og bedre omdømme for it til følge.
Som deltager på kurset opnår du og din virksomhed:
Kurset Business Relationship Management (BRM) henvender sig til ledere og medarbejdere, der har ansvar eller medansvar for relationen til forretningen f.eks. Business Relationship Managers, forretningsanalytikere, proceskonsulenter, Service Delivery Managers, projektledere og Product Owners.
Kurset kræver ingen særlige forudsætninger.
Kurset Business Relationship Management bliver undervist af Elisabeth Pihl Friis fra Deloitte.
Reni har mange års erfaring i it-branchen og har et stærkt fundament i it management-rådgivning generelt. Hun er en stærk figur i den globale og danske it-proces og Lean sektor og har i den forbindelse udgivet flere artikler, spillet en stor rolle i skabelsen af Lean IT Association og taler regelmæssigt på konferencer.
Når Reni underviser, er der altid masser af eksempler, skarpe pointer og godt humør.