Varighed

Dato og sted

Priser

Medlemspris
DKK eksl. moms
Ikke-medlempris
DKK eksl. moms

Kurset giver dig en hands-on introduktion til Design Thinking. Du lærer metoder til at forstå brugere og definere relevante udfordringer. Du bliver trænet i at arbejde systematisk med kreativitet og innovation - skabe idéer og prototyper og teste dem på kort tid for at minimere risikoen for at fejle. 

Udbytte

timer
Du lærer at arbejde struktureret i korte, intensive og strukturerede sprint, så du kan nå til konkrete resultater og læring på kort tid. Du kan nemt omsætte metoder og værktøjer til handlinger i din organisation, fordi du har prøvet dem af i praksis på kurset.
task_alt
Design Thinking fører til gode løsninger, der er Viable, Feasible og Desirabl. Det sikrer ikke blot, at du løser problemerne rigtigt - også at man løser de rigtige problemer.

groups
Du lærer at drive mere agile og designdrevne udviklingsprocesser i din organisation. Det vil skabe bedre og hurtigere produkt- og serviceinnovation, og du vil lære at bruge flere bruger- og kundecentrerede udviklingsprocesser.
lightbulb
Du bliver trænet i at arbejde systematisk med kreativitet og innovation - skabe idéer og prototyper og teste dem på kort tid for at minimere risikoen for at fejle.

Hvorfor lære Design Thinking?

Design Thinking er en metode til at drive innovation, særligt i relation til digital transformation og i udviklingen af nye digitale produkter, forretningsmodeller eller services. Design Thinking er en bruger-centreret innovations- og udviklingsmetode. Den kan ikke kun hjælpe dig til at udvikle gode løsninger, men også til at finde de problemer, der er værd at løse.


De bedste løsninger kommer fra indsigter i menneskelig adfærd. Derfor skal du træne i at blive god til at opdage de behov, ønsker, drømme og muligheder, der driver dine brugeres handlinger. På kurset lærer du at bruge Design Thinking til at skabe bedre, innovative løsninger. Du får redskaberne til at udvikle løsninger hurtigere med mindre risiko for at fejle i din organisation.

Målgruppe


Kurset er relevant for dig, der arbejder med digitale produkter og services og/eller digital forretningsudvikling. Måske er du nysgerrig på, hvad Design Thinking er, og hvordan det kan bruges til at skabe større forretningsmæssig succes, eller måske søger du værktøjer, der kan hjælpe dig med at arbejde systematisk med innovation. Du vil typisk være ansat som:

  • Leder
  • Product Owner
  • Projektleder
  • Projektdeltager

Dagenes indhold

Dag 1: 
På den første dag får du en introduktion til Design Thinking og de principper og metoder, der er centrale for tilgangen. Vi gennemgår hvordan man arbejder iterativt med brugerindsigter, analyse og afprøvning. Værktøjskassen vil blive beriget med metoder og konkrete værktøjer til at arbejde med bl.a. problemfokus, kunderejser og hypoteser. Første dag indeholder også øvelser – lige fra hvordan man analyserer brugerindsigter til kreativ idéudfoldelse gennem ideation. 

Dagen giver dig en introduktion til Design Thinking:

  • Hvad er Design Thinking
  • Design Research og brugerempati 
  • Kunderejser
  • Hypoteser og problemforståelse
  • Ideation

Dag 2: 

Hvor dag 1 indeholder meget introduktion til begreber og metoder, har vi på dag 2 et øget fokus på at anvende metoder og værktøj i praksis. Hovedoverskriften for dag 2 er at komme fra idé til validering gennem formgivning og afprøvning. Når du er færdig med dag 2, har du udviklet en prototype, arbejdet med undersøgelsesdesign og fået konkrete værktøjer til at arbejde med konceptudvikling og adfærdsmål.

På dagen kommer vi igennem: 

  • Formgivning
  • Fra problem til adfærd
  • Validering af koncept
  • Prototyping
  • Perskpektiv: Rundt om Design Thinking
Underviser
Christina Hauge Engel
Christina er en erfaren Senior UX designer og konsulent, der både formår at drive digitale processer fremad og har værktøjskassen i orden. Christina Hauge Engel har 9+ års digital erfaring og har en baggrund fra IT Universitetet. Hun bruger metoderne fra Design Thinking i hverdagen, når der designes digitale produkter til kunderne. Christina har arbejdet med en række store danske kunder, både offentlige og private, hvor hun har rådgivet om brugervenlighed, brugerinddragelse, digital strategi, udviklet koncepter og designet løsninger. 

Praktisk info, afbestillingsregler m.m.