ITIL® 4 Foundation
ITIL® er best practice for IT Service Management, som bruges af organisationer verden over. Lær hvordan du tilrettelægger og styrer din organisations it-serviceopgaver med kurser i ITIL®.
ITIL® er best practice for IT Service Management, som bruges af organisationer verden over. Lær hvordan du tilrettelægger og styrer din organisations it-serviceopgaver med kurser i ITIL®.
The ITIL® courses on this page are offered by Peopleteam Affiliate of AXELOSLimited. ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited. All rights reserved.
ITIL® er forkortelsen for IT Infrastructure Library og er en international standard inden for IT service management teori og processer. Det er best practice for enhver it-organisation, da den skaber en fælles platform for sprogbrug og begreber, definerer de nødvendige roller, og er med til at sikre, at fokus er på kundens ønsker og behov.
På dette grundkursus får du en grundig indføring i ITIL med særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi. ITIL hjælper organisationer og personer til at optimere værdien af IT- og digitale services. ITIL giver tydelige retningslinjer til serviceleverandører, der ønsker at understøtte sine kunder og brugeres digitale behov.
ITIL er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services. ITIL er samtidig en omfattende og veldokumenteret praktisk guide med beskrivelser af stort set alle typer af opgaver, som en serviceleverandør står overfor.
Kurset kan afsluttes med den helt nye ITIL® 4 Foundation certificering.
Kursusindhold og nyheder i forhold til version 3:
ITIL 4 er en omfattende videreudvikling af version 3, og giver et langt mere praktisk og fleksibelt grundlag for organisationens digitale transformation. ITIL 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover giver ITIL 4 også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.
Den nye ITIL 4 Foundation giver – som forrige version – deltagerne alle de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management. Det vil sige forståelse for både ITIL® 4’s IT service management framework og koncepter.
Vælger du at blive certificeret, får du adgang til My ITIL. Her har du adgang til praktiske eksempler, guides og firmacases, som du kan bruge i et helt år efter dit kursus.
Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af it-services.
Kurset er blandt andet relevant for:
Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en IT-organisation. Derudover er det en forudsætning, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte tid til hjemmearbejde, da det af mange opleves intensivt.
Da vi bruger e-materialer skal du selv medbringe din egen PC til både kursus og eksamen.
Johnny har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende. Du kan læse mere om Johnny på hans LinkedIn her.
Dette kursus tilbydes også som Kursus on Demand - et skræddersyet kursus, der tager udgangspunkt i din organisations ønsker og behov.
Der er ingen sider, der opfylder de valgte kriterier