Fokuserer på de processer, funktioner, roller og aktiviteter i ITIL, som handler om at planlægge, designe, udvikle og levere robuste services, der giver den forventede nytteværdi og lever op til det aftalte serviceniveau, herunder tilgængelighed, kapacitet, sikkerhed, compliance og beredskab. Du kommer blandt andet til at arbejde med service specifikation, arkitektur, målinger, processer og værktøjer som midler til at styre services.
Formål
Formålet med dette overbygningskursus er at give dig et indgående kendskab til og en grundig forståelse af ITIL best practice og klæde dig på til at omsætte denne viden til praksis i din egen organisation.
Indhold
Kurset fokuserer på de processer, funktioner, roller og aktiviteter i ITIL, som handler om at planlægge, designe, udvikle og levere robuste services, der giver den forventede nytteværdi og lever op til det aftalte serviceniveau, herunder tilgængelighed, kapacitet, sikkerhed, compliance og beredskab. Du kommer blandt andet til at arbejde med service specifikation, arkitektur, målinger, processer og værktøjer som midler til at styre services.
Udbytte
Som deltager opnår du:
• Dybdegående indsigt i ITIL best practice
• Forståelse for, hvordan ITIL best practice kan omsættes til dagligdag i din virksomhed
• Eksempler på tilegnelse og tilpasning af ITIL best practice gennem praktiske øvelser
• Papir på, at du kan anvende ITIL best practice (ITIL Intermediate Capability certifikat)
Målgruppe og forudsætninger
Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af it-services.
Kurset er blandt andet relevant for dig, der har eller ønsker en af følgende roller:
- It-leder
- Procesejer eller -manager
- Projektleder
- Capacity Manager
- Availability Manager
- Change Manager
- Security Administrator
- Applications Support
- IT Operations Manager
- Network Control and Operation
- Network Support
- Business Continuity Manager
- Security Manager
- Service Portfolio Manager
- Supplier Relationship Manager
- It service management konsulent
For at deltage, skal du have bestået grundkurset ITIL Foundation (version 3 eller version 2011) og have praktisk erfaring med it service management.
Tilmeld dig her
OBS! Køb af adgang til e-learning foregår via ITSM Zone, og du vil derfor blive sendt videre til deres hjemmeside.