I dag bruges Design Sprint af en lang række organisationer så som Facebook, LEGO, Nordea, Tesla, Unicef og Salesforce, men er også tilgængelig for små- og mellemstore virksomheder, som gerne vil lave løsninger med slutbrugeren i fokus.
Den seneste version kortet ned fra 5 til 4 dage, hvilket betyder at beslutningstagere kan træffe alle beslutninger inden for de første 2 dage og overdrage resten af processen til teamet.
Eksempler på udfordringer kan være:
- Re-definere eksisterende produkter, services og forretningsmodeller for at opnå forretningsmål.
- Designe helt nye produkter og services.
- Digitalisere, automatisere og effektivisere interne processer
SÅDAN SER PROCESSEN UD
Mandag: (1) Definer udfordringen og (2) skab løsningskoncepter
Tirsdag: (3) Udvælg endeligt koncept og (4) uddyb konceptet med et storyboard
Onsdag: (5) Byg prototype der ligner og føles som en rigtig løsning (uden backend funktionalitet)
Torsdag: (6) Test prototypen på 5 rigtige slutbrugere